Heading

Všechny články

Tři zásadní fitness trendy pro rok 2022

Xenia Paličková

Kdyby vás to zajímalo, tak svatý grál kondice a skvělé formy se doposud stále nenašel. Nicméně se intenzivně hledá! Končí léto, většina z nás se zase vrací do režimu umocněného „nerežimem“, který létu 2021 předcházel. Se vším, co na nás uplynulý rok naložil, se do toho příštího vkládají nemalé naděje. Přečtěte si, co vše vám může pomoct, aby se do puntíku vyplnily.


1. Osobní trenér je výborná investice 

Na zuby máme zubaře, na auto mechanika, k soudu si vezmeme advokáta – proč bychom měli mít na trénink trenéra? Dobrý trenér šetří peníze, čas, zklamání, zranění. Pokud sami nevládnete zodpovídajícím vzděláním, nechte si poradit. Alespoň ze začátku. Než pochopíte, že je to fajn už navždy. S trenérem markantně zvýšíte šance na dosažení svých cílů (trenér vám pomůže tyto cíle zformulovat). Pojistíte si, že si na cestě k cílům neublížíte fyzicky ani psychicky. A taky neuváznete v pasti jojo efektů a #odpondělívěčnýchzačátků. Jak poznat skvělého trenéra? Ano, to je těžké. Skoro bychom poradili: najděte si k tomu hledání trenéra. Ale jde to i jinak. Vyzkoušejte reference od lidí, kterým důvěřujete, čtěte dostupné recenze, dejte si zkušební hodiny. Výborný tip je výběr na základě pozorování trenérů a jejich práce přímo ve fitku, kam docházíte. Alespoň máte na běžícím pásu co dělat.


Skvělý trenér s vámi bude mluvit nejen o cvičení, ale především o vaší životosprávě. Protože, jak říká osobní trenér Mgr. Michal Pěnička,: “Životospráva je základ. Spánková hygiena, správné nastavení biologického rytmu, výživa. Tu je zásadní podchytit hned od začátku. Pak má smysl plánovat tréninkové dávky či začít smysluplně uvažovat o suplementaci.”


2. Všichni ven. Anebo online

Co má dveře, lze zavřít. Co nelze zavřít, je venku. Pokud nechcete riskovat přerušení tréninku ve fitku nebo jiném prostoru mezi čtyřmi stěnami, najděte si outdoorovou sportovní aktivitu. Nebo se zeptejte svého „poskytovatele sportovních služeb“, jestli náhodou neuvažuje o zřízení venkovního tréninkového místa. Můžete mu klidně říct, že outdoorová zóna patří k fitness trendům pro rok 2022. Spolu s dalším rozvojem online lekcí. Na jejich dostupnost, rozsah a podmínky v případě potřeby (služební cesta, nemocné dítě, výpadek hlídání, dopravní zácpa atd.) se rovnou zeptejte taky, protože tento trend už nic nezastaví. Naopak se očekává masivní rozvoj v obsahu i formě.

3.  Kompenzace, kompenzace, kompenzace

 

A tím nemyslíme finanční kompenzace ušlého zisku. Myslíme nápravu škod, které na nás napáchala (rozuměj, které jsme si na sobě napáchali sami) karanténa. A že je co napravovat. Pošramocená psychika. Nedostatek sociálních kontaktů. Následky sedavého stylu života. Příbytek na váze. Úbytek svalové hmoty. Zhoršení kondice. Zhoršení celkové kvality života. V této oblasti je trendem následující sezóny poznání, že všechno se vším souvisí. A služby se tomu poznání budou přizpůsobovat. Že imunita souvisí s duševní pohodou, že duševní pohoda souvisí s fyzickou kondicí, že fyzická kondice souvisí se způsobem stravování, že způsob stravování souvisí s imunitou. A tak pořád dokola! Každý přece ví, kde ho tlačí bota. 


Podrobněji o tom v rozhovoru s MUDr. Radomírem Maráčkem, jako ochutnávku citujeme malou část:

Je vhodné začít s nižší intenzitou. Občas si myslíme, že když horko těžko najdeme hodinu na nějakou aktivitu, musíme toho využít v plné intenzitě. Ani náhodou, to je špatně. Nesmíte se hned zmrtvit. Je dobré zůstat v aerobní fázi a nastartovat očistné procesy v těle. Musíte být k němu trpěliví a ohleduplní. Ono je unavené a možná i poškozené. Stačí tedy zpočátku nižší intenzita. Rychlá chůze, pomalý běh, lehké kolo, brusle. Musíte počkat, až vaše tělo bude samo chtít přidat, a teprve pak se posunout dál.


V tomto systému je dobré pojmenovat si své strážce a podpůrce. Může to být váš tým, váš sparring partner, váš trenér nebo třeba náramky z rodiny chytrých monitorovacích zařízení. Rok 2022 nám jistě nabídne jejich další generace.

 

Všechny články

Tři zásadní fitness trendy pro rok 2022

Xenia Paličková

Kdyby vás to zajímalo, tak svatý grál kondice a skvělé formy se doposud stále nenašel. Nicméně se intenzivně hledá! Končí léto, většina z nás se zase vrací do režimu umocněného „nerežimem“, který létu 2021 předcházel. Se vším, co na nás uplynulý rok naložil, se do toho příštího vkládají nemalé naděje. Přečtěte si, co vše vám může pomoct, aby se do puntíku vyplnily.


1. Osobní trenér je výborná investice 

Na zuby máme zubaře, na auto mechanika, k soudu si vezmeme advokáta – proč bychom měli mít na trénink trenéra? Dobrý trenér šetří peníze, čas, zklamání, zranění. Pokud sami nevládnete zodpovídajícím vzděláním, nechte si poradit. Alespoň ze začátku. Než pochopíte, že je to fajn už navždy. S trenérem markantně zvýšíte šance na dosažení svých cílů (trenér vám pomůže tyto cíle zformulovat). Pojistíte si, že si na cestě k cílům neublížíte fyzicky ani psychicky. A taky neuváznete v pasti jojo efektů a #odpondělívěčnýchzačátků. Jak poznat skvělého trenéra? Ano, to je těžké. Skoro bychom poradili: najděte si k tomu hledání trenéra. Ale jde to i jinak. Vyzkoušejte reference od lidí, kterým důvěřujete, čtěte dostupné recenze, dejte si zkušební hodiny. Výborný tip je výběr na základě pozorování trenérů a jejich práce přímo ve fitku, kam docházíte. Alespoň máte na běžícím pásu co dělat.


Skvělý trenér s vámi bude mluvit nejen o cvičení, ale především o vaší životosprávě. Protože, jak říká osobní trenér Mgr. Michal Pěnička,: “Životospráva je základ. Spánková hygiena, správné nastavení biologického rytmu, výživa. Tu je zásadní podchytit hned od začátku. Pak má smysl plánovat tréninkové dávky či začít smysluplně uvažovat o suplementaci.”


2. Všichni ven. Anebo online

Co má dveře, lze zavřít. Co nelze zavřít, je venku. Pokud nechcete riskovat přerušení tréninku ve fitku nebo jiném prostoru mezi čtyřmi stěnami, najděte si outdoorovou sportovní aktivitu. Nebo se zeptejte svého „poskytovatele sportovních služeb“, jestli náhodou neuvažuje o zřízení venkovního tréninkového místa. Můžete mu klidně říct, že outdoorová zóna patří k fitness trendům pro rok 2022. Spolu s dalším rozvojem online lekcí. Na jejich dostupnost, rozsah a podmínky v případě potřeby (služební cesta, nemocné dítě, výpadek hlídání, dopravní zácpa atd.) se rovnou zeptejte taky, protože tento trend už nic nezastaví. Naopak se očekává masivní rozvoj v obsahu i formě.

3.  Kompenzace, kompenzace, kompenzace

 

A tím nemyslíme finanční kompenzace ušlého zisku. Myslíme nápravu škod, které na nás napáchala (rozuměj, které jsme si na sobě napáchali sami) karanténa. A že je co napravovat. Pošramocená psychika. Nedostatek sociálních kontaktů. Následky sedavého stylu života. Příbytek na váze. Úbytek svalové hmoty. Zhoršení kondice. Zhoršení celkové kvality života. V této oblasti je trendem následující sezóny poznání, že všechno se vším souvisí. A služby se tomu poznání budou přizpůsobovat. Že imunita souvisí s duševní pohodou, že duševní pohoda souvisí s fyzickou kondicí, že fyzická kondice souvisí se způsobem stravování, že způsob stravování souvisí s imunitou. A tak pořád dokola! Každý přece ví, kde ho tlačí bota. 


Podrobněji o tom v rozhovoru s MUDr. Radomírem Maráčkem, jako ochutnávku citujeme malou část:

Je vhodné začít s nižší intenzitou. Občas si myslíme, že když horko těžko najdeme hodinu na nějakou aktivitu, musíme toho využít v plné intenzitě. Ani náhodou, to je špatně. Nesmíte se hned zmrtvit. Je dobré zůstat v aerobní fázi a nastartovat očistné procesy v těle. Musíte být k němu trpěliví a ohleduplní. Ono je unavené a možná i poškozené. Stačí tedy zpočátku nižší intenzita. Rychlá chůze, pomalý běh, lehké kolo, brusle. Musíte počkat, až vaše tělo bude samo chtít přidat, a teprve pak se posunout dál.


V tomto systému je dobré pojmenovat si své strážce a podpůrce. Může to být váš tým, váš sparring partner, váš trenér nebo třeba náramky z rodiny chytrých monitorovacích zařízení. Rok 2022 nám jistě nabídne jejich další generace.

 

Mohlo by vás zajímat